Handelsbetingelser

Betingelser og regler for handel med NewTurn

Handelsbetingelser for NewTurn v/DK Multi-wear ApS

Information om NewTurn:
Postadresse:
Ølstrupvej 2C
6971 Spjald
CVR-nr.: 10001366
Telefon: 7585 8493

Priser

Alle de oplyste priser er inklusiv dansk moms (25%). Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel.

Forsendelse, levering og afhentning

Levering sker med PostNord, betales af køber og koster fra 39 dkr. (uden omdeling) eller fra 69 dkr. (med omdeling). Ved køb for mere end 950 dkr. sendes varerne fragtfri (kun i DK og med PostNord til pakkeshop eller erhverv). Allerede inden du bestiller hos os, kan du se, hvornår vi forventer at sende pakken afsted til dig. Det kan du se, når du vælger størrelsen på varen, du vil købe, og i kurven. Vi skriver det også altid på din ordrebekræftelse. Der kan fx stå "Afsendes indenfor 2-4 hverdage". Det betyder at der går 2-4 hverdage, inden vi sender din pakke fra vores lager. Herefter tager levering med PostNord typisk 1-2 dage. Hvis der står "Sendes hurtigst muligt", sender vi pakken afsted samme dag, som du bestilte.

Er varen forsinket, vil du få besked via mail eller telefon. Fragt (skib) til Grønland og Færøerne koster fra 299 dkr. Der beregnes ikke moms af varer til Grønland og Færøerne. Læs mere om fragt til Grønland og Færøerne her

Du kan vælge “Afhentning/Gratis afhentning i Spjald”. Når dine varer er klar til afhentning, får du besked på SMS og mail. Vores afhenterrum på Ølstrupvej 2A, 6971 Spjald er åbent alle dage kl. 6-22. ​Hvis du ønsker at returnere varer, kan du aflevere disse i vores afhenterrum.

Betaling

Du kan betale med følgende betalingsalternativer: Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Visa Electron, PayPal, Mobilepay og EAN-nummer, hvis du er EAN-kunde. Så snart vi har modtaget din bestilling via internettet, sender vi en mail med ordrebekræftelse til dig. Denne mail vil indeholde den samlede betalingssum og et ordrenummer. Fakturaen vil blive sendt på mail og gælder som din kvittering samt eventuelt garantibevis. 
Virksomheder med CVR.nr, kan få oprettet login og dermed betale med faktura mod et gebyr på 39 dkr. Hurtigst muligt efter at ordren er modtaget, vil du få en ordrebekræftelse på din mail. Det er ikke muligt at se din faktura efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af fakturaen pr. mail, skriver du blot en mail til info@newturn.dk med ordrenummeret. 
Læs om, hvordan du betaler med MobilePay lige her.

Ved betaling med Visa Electron eller Mastercard Debet, som er debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Det gælder for alle kortbetalinger, at beløbet bliver trukket, når din ordre er afsendt.

Afbestilling

Ønsker du at annullere eller afbestille en ordre, kan du kontakte kundeservice på mail: info@imagekompagniet.dk eller chat, hvor du skriver “Afbestilling + ordrenummer” i emnefeltet. Du kan også ringe på 9674 2030 og afbestille ordren. Vi kan desværre ikke garantere, at vi når at stoppe din ordre inden afsendelse. Hvis den allerede er afsendt, kan vi trække pakken retur og lave en kreditnota. Så vil du få pengene tilbageført.

Fortrydelsesret - hvis du fortryder dit køb

Du har som forbruger 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos NewTurn.  Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag du:
a) har modtaget din vare.
b) modtager den sidste vare/parti fra en aftalt dellevering - altså en ordre, som du fik splittet op for at få varerne leveret enkeltvis.
Du skal inden 100 dage, fra du har modtaget varen, returnere den til NewTurn.dk. Du kan bruge den returinformation, der var med i pakken, eller benytte vores standardfortrydelsesformular her  og sende den med retur. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Du mister også din fortrydelsesret ved køb af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydeligt personligt præg, som fx varer købt med påtrykt eget logo. 

Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Det er en fordel for ekspeditionen, hvis du vedlægger den udfyldte returseddel i din forsvarligt pakkede forsendelse. Ved at anvende den forudbetalte returlabel modregner vi 39 dkr. i refunderingsbeløbet. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og måden, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en butik; du må ikke tage den i egentlig brug, så betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur kan du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Mærkater og lignende må ikke være fjernet fra varen. Returvarer fra flere forskellige ordrer må gerne sendes samlet – husk dog at vedlægge en returseddel for alle ordrer.

Du kan vælge at aflevere dine returvarer i afhenterrummet på Ølstrupvej 2A, 6971 Spjald (åbningstider alle dage kl. 6.00 - 22.00).

Fik du bestilt en forkert størrelse?

Gå ind på shoppen og bestil den rigtige størrelse og send blot den forkerte retur. På den måde sikrer du, at dine varer bliver ombyttet hurtigst muligt. Bemærk, at vi hæver beløbet for den nye vare, men tilbagebetaler den returnerede vare, så snart vi modtager den. Du må gerne vente med at returnere varerne, til du har modtaget og afprøvet de nye varer. Så kan du nøjes med én returforsendelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har betalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Du får betalingerne refunderet, hvis du fortryder dit køb. Det gælder også leveringsomkostninger. Dog ikke ekstraomkostninger, hvis du valgte en anden og dyrere leveringsform end vores standardlevering. Gælder kun returnering af hele ordrer og kun for forbrugere.
Varen skal være os i hænde, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder, senest 100 dage fra den dato, hvor du modtog varen. Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Varen kan ikke byttes i andre butikker.

Emballagen

Returvarer skal sendes enten i en yderpose/plasticpose eller i en kasse, hvor returlabelen klistres på. Når du returnerer fodtøj, må du ikke benytte den originale skoæske som forsendelse og skrive eller klistre noget direkte på originalemballagen.

Returlabel

Den vedlagte returlabel er klar til, at du skal returnere med den transportør, der leverede din ordre. Det koster 39 dkr. at bruge vedlagte returlabel. Vælger du en anden forsendelsesform end den vedlagte returlabel, sker dette helt for egen regning og risiko.

Produktansvar

NewTurn.dk v/DK Multi-wear ApS er ansvarlig for produktansvar i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler og har etableret en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på op til 10 mio. dkr. pr. forsikringsår. Forsikringen dækker hele verden excl. USA/Canada. Virksomheden er ikke ansvarlig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab.

Reklamationsbehandling

Er varen forsinket eller har den en fejl, kan du klage til nedenstående adresse eller telefonnummer. Klager over fejl ved varen skal ske inden rimelig tid og altid senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen. Du kan klage skriftligt eller mundtligt. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Hærværk, misbrug, fejlbetjening, modifikationer eller lignende er ikke omfattet af reklamationsretten Når NewTurn modtager en klage over en vare, behandles klagen typisk indenfor 24 timer. NewTurn vil tage stilling til, om varen skal repareres, ombyttes, eller om der skal gives et prisnedslag. Ved returnering sker dette på NewTurn’s regning, og den nye vare sendes på NewTurn’s regning. Inden reklamationer og fejlleverancer returneres, skal du sende en mail til os på info@imagekompagniet.dk. Husk at medsende billede og oplysninger om reklamationen, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.

Oplysninger om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores mailadresse info@imagekompagniet.dk.

Salg til børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på NewTurn.dk. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Nyhedsbrev

Du kan tilmelde dig til vores nyhedsmail nederst på newturn.dk. Et samtykke til modtagelse af nyhedsbreve kan til hver en tid tilbagetrækkes.

Kontaktoplysninger

NewTurn v/DK Multi-wear ApS
Ølstrupvej 2A
6971 Spjald

CVR-nr.: 39573857
Etableringsår: 2018
Tlf. 7874 6310
Mail: info@newturn.dk